Dag 34 - Excursies, politionele bijstand en oponthoud

5 juni 2014 - Bukhara, Oezbekistan

Dag 34 - do 5 jun - Buchara

Excursiedag.
Drie excursies naar het complex rond het graf van een sufi-geleerde, het zomerpaleis van de laatste emir en het complex rond het graf van een van de vertrouwelingen van Mohammed. Drie verschillende stijlen uit drie verschillende perioden.

Terug in de stad plannen voor rest van de middag afgeblazen. Even genoeg gezien.
Geld gewisseld bij mannetje in apotheek tegen iets betere koers dan twee dagen geleden.
Op plein met een deel van de groep bier gedronken. Eerste biertjes meteen betaald, latere biertjes niet, slecht idee. Op rekening stonden alle biertjes, incl. reeds betaalde. Groot probleem. Wij wilden niet dubbel betalen en zij wilden geld zien. Op advies José politie bij gehaald. Een vriendelijke Oezbeek die jaren in Duitsland had gewerkt wilde tolken. Politieagent vond het wel amusant en gebaarde dat we weg konden gaan. Geen idee of het een truc of misverstand was.

's avonds om half elf nog even naar de binnenplaats gegaan om een verslag van een paar dagen eerder (ik loop een beetje achter met schrijven) op mijn reislog te plaatsen (geen WiFi op kamer, alleen op binnenplaats). Daar zat José haar administratie af te ronden. Blijven praten tot kwart voor één, reisverslag niet geplaatst.

1. Joke grinwis - greven:
    12 juni 2014
    een kort verslag, moet kunnen.
    Maar hebben jullie nu betaald voor de teveelberekende biertjes?
    Alles gaat hier nog steeds goed, we hebben het hier ook erg warm. Met minnet gaat het ook goed, is nog steeds blij als er iemand binnen komt om haar eten te geven. ze houdt het nog wel een paar weken vol. Ze zal wel blij zijn als je er weer bent.

Groetjes Joke
  2. Passy:
    12 juni 2014
    Gelukkig goed afgelopen met die rekening !
    Veel liefs X Pascalé