Dag 41 - Echte koffie, inlopen en internationale betrekkingen.

12 juni 2014 - Bisjkek, Kirgizië

Dag 41 - do 12 jun - Bishkek

Bishkek is de hoofdstad van Kirgizië. De stad is in de Sovjettijd volledig gerussificeerd. Het enige overblijfsel van Bishkek als belangrijke handelsplaats langs de zijderoute is een grote moderne (in de zin van gehuisvest in een enome verzameling zeecontainers) bazaar buiten de stad. We konden dus, zonder ons schuldig te hoeven voelen over alles wat we misten, rustig door het centrum lopen, door de straten en parken, monumenten en gebouwen bekijken en een kop koffie drinken (echte cappuccino bij een Italiaans restaurant).

's middags na terugkomst in het hotel lekker de tijd kunnen nemen om even in de tuin van het hotel te zitten, een deel van de achterstand in het schrijven en op mijn reisblog plaatsen van de reisverslagen weg te werken en een email te schrijven (en vertalen) naar Diana in Kazachstan (wat een wonder is die moderne techniek toch dat op afstand met elkaar kunt communiceren zonder dat je een gemeenschappelijke taal spreekt).

's Avonds weer terug naar de Turk die de vorige avond zo goen bevallen was.